01 september 2007

ik heb dat wel vaker,

na twee rustdagen niet lekker lopen. Bij intervaltrainingen heb ik dan het gevoel niet vooruit te komen. Zo ook vandaag, ik dacht aan een 8x1000 in 3.40, maar na 4x in 3.40 was ik het zat. Elk duizendje was harken en met veel moeite proberen een soepele loopstijl te vinden. Het leek alsof ik de hele tijd op mijn hakken neerkwam, de afzet te vroeg en te laat, zittend lopen, kortom bagger.
Na die 4x1000 nog 8x500 in 1.50 gedaan, ging al net zo harkerig, maar omdat het wat korter was kon ik me beter concentreren op techniek.

Ik ga d'r vanuit dat het morgen en de dagen daarna weer lekker draait, ben benieuwd!

Er zal nog een soort duurblokje moeten volgen om voor te bereiden op de halve van Groningen 16 september. Komende 3 dagen zo'n 50 kilometer, dan 3 dagen rustig, dan 10 km Run van Winschoten, en daarna nog wat trainen.

Maar eerst, ter motivatie, kijken naar de vrouwenmarathon Osaka, zometeen om 24.00 startend.

Kijken naar sport is ook training, dit is uit onderzoek al gebleken bij spelsporten. Je aapt na wat je ziet. En, volgens mij, is dit ook zo bij hardlopen. Je ziet goede lopers, je voelt al bijna hoe ze lichtjes lopend over de weg kaatsen, en als je na het kijken meteen gaat lopen zul je het effect merken. Advies voor wedstrijd: uur lang video kijken.

POV

Geen opmerkingen: