27 maart 2013

visioen

Benen voelen vandaag top aan, na de 39.2 km uitspatting van gisteren.
Wel wat moe, maar goed op spanning en zonder spierpijn. Waar ik wel wat spierpijn heb is buik/rugspieren.

En door die fitheid dringt zich het visioen op hoe de laatste 2 weken gaan verlopen. Morgen 12 km lopen/30 minuten losfietsen, met perfecte benen. Vrijdag t/m zondag blijft dit sterke gevoel.... dan maandag, de klap tot klap, knalt al deze energie er in 1x uit met een 37.06 ... daarna daagjes rustig en nog een mini blokje 80 km in 4 dagen, waar alleen maar relaxte trainingen, om geen energie te verspillen.... voor een rotterdam tijd van 4.66*37.17 = 2.53.10... . ja. Zo Zal Het Gaan.
\
POV

ps... ik weet eigenlijk niet precies hoe ik in deze toestand/gevoel/vorm gekomen ben. Paar weken geleden had ik het allemaal al uit mijn hoofd gezet, ten tijde van de blessureperikelen. Maar vreemd genoeg 'genas' alles en nu voel ik alsof er 'iets' helemaal okee is. Dat gezet tegen het contrast van anderen die iets niet helemaal 'okee' hebben of erger, geeft me het gevoel dat ik al meer gekregen heb dan waar ik 'recht op heb'. En dat maakt dat alles wat nog komt alleen maar meer bonus is. En dat maakt dat ik totaal relaxed in de training en de voorbereiding sta. En misschien juist daardoor zal alles goedgaan. Misschien een vaag verhaal maar het gevoel is ook vrij abstract, niet echt in een paar simpele woorden te vatten.


ps2... ik zie dat ik een vaag verhaal heb gescheven hierboven. Vandaag teruggekeerd in de realiteit. Ik had verre van perfecte benen, was moe, heb toch een 7km incl 5x400 T16 en 45 minuten hometrainer gedaan. Als tegenwicht tegen vaagheid de quote van Marti ten Kate: "Belangrijkste is toch echt heel hard en veel trainen. Minder trainen kun je niet compenseren met “bijzaken” als voeding en verzorging. Wel kan dat aanvullend zijn op veel en hard trainen". Te lezen op: http://losseveter.nl/blog/marathonvoer-marti-ten-kate-teveel-bier-natuurlijk-niet-goed-maar-een-paar-pilsjes-kan-natuurlijk-geen-kwaad/

En zo herinner ik me de jaren 80-90 ook. Soms te hard trainen, "omdat wij nog niet wisten dat dat niet verantwoord was".

Maandag klap tot klap wordt waarschijnlijk minder prettig dan ik eerder dacht. Het wordt koud met zij/tegenwind, max 4 graden, en ik ga geen risico lopen dus loop dan met pant aan. Daardoor en door wind zal het langzamer gaan. Maar maakt niet uit. Is niet super belangrijk.












Geen opmerkingen: