28 april 2013

Nog 175 nachtjes slapen

Ik heb me ook maar ingeschreven, Amsterdam Marathon.

Ik weet nog niet wat insteek gaat worden, voluit of niet. Want is nog allemaal te ononverzichtelijk tot Amsterdam. Teveel dingen, teveel activiteiten. En wie kan nu ooit zeggen hoe je er over een half jaar voor staat.
Het is uberhaupt, gezien de kompleksiteit van het Menschelijk lichaam, al een volstrekt wonder dat de Mensch langer dan zeg drie minuten in leven blijft. Alles wordt zomaar voor vanzelfsprekend en logisch aangenomen maar is niet zo.

Dit gezegd hebbend, ik sta er qua conditie natuurlijk goed voor. Ik hoef trainingstechnisch gesproken alleen maar te zorgen dat ik wat onderhoudstrainingen doe; wat aan snelheid werken; nergens overmatig forceren en geen blessures oplopen; en dan in augustus-september een reeksje trainingen (bouwblok 001 t/m 008) te lopen. Wil nu eindelijk die 6-5-4-3-2 kilometer inteval wel eens proberen.

Nu: gisteren en vandaag een mini duurblokje alvast ivm mogelijke deelname aan halve marathon 9 mei; met gisteren 8+6 km, vandaag 12 km waarvan 800 meter vlot 2.40 ofzo. En zometeen nog een uurtje fietsen want dat is eigenlijk waar ik de hele winter al naar uitkijk...

POV


ps... vandaag in tuin bezig geweest. Gras maaien, takken afknippen. Zomaar uit eigen beweging. Wel kwam na een halfuurtje de buurvrouw in oorlogskleuren naar buiten. Maar bleek een paars zondags pakje te zijn.

Geen opmerkingen: