10 mei 2013

De Nacht

Twee van 'mijn atletes' gehaast naar een 1.39.05 op de halve marathon nacht Groningen.
Het was fantasties weer, lekker koel maar niet koud. Parcours leek ietsje te lang, mijn Garmin gaf 21.13 km aan. En natuurlijk, het was een echt stadsparcours met ook 800 meter keitjes, 20 of meer verkeersdrempels, meer dan een kilometer klinkers, gravel, stoepen, putjes etc etc etc etc. Dus niet echt een snel parcours.
Maar voor mij geen probleem omdat ik power genoeg had. In totaal vandaag 23km, een mooi duurdagje omdat ik ook vanochtend nog een uurtje op ca 29-30 km/h gefietst heb.

Dit 2x op een dag trainen werkt erg goed. Zie ook: http://www.prorun.nl/gezondheid/etenendrinken/anders-trainen-training-voeding-en-glycogeen-deel-2 waarin aangegeven dat het trainen met benen die al 'een beetje leeg zijn' een sterke prikkel vormt. En sterke prikkels, dat is eigenlijk het enige waar de trainer naar op zoek is.


POV

Geen opmerkingen: