01 mei 2013

Gevoel van vorm

Vandaag tijdens de loopgroeptraining zelf ook wat tempo's gelopen: 1400 in 4.58, 1000 in ca. 3.35, 600 2.10, 400 1.24. Vooral die 1400 ging erg goed, het 'loopgevoel' verraste me eigenlijk behoorlijk, het voelde nog zelfs 'aeroob' en niet geforceerd. Maar: ik heb op dit moment ook iets last van rechterbeen, lijkt iets met ischiaszenuw/piriformis te maken te hebben. Misschien nog iets van de marathon, of iets anders (het is onduidelijk, net zoals er zoveel dingen onduidelijk zijn. De Mensch wil alles altijd verklaard hebben maar soms is geen verklaring de beste verklaring).

En na mijn duurloop gisteren van 21 km (1.39) blijk ik opeens toch een mini duurblokje van 70 km in 5 dagen gedraaid te hebben. Dus opeens lijkt mijn tweede doel dit jaar, naast de marathon, een periode met goede wedstrijden in mei-juni, dichterbij te komen.

Dit is allemaal leuk en aardig. Maar tegelijk vraag ik me af of ik niet 'teveel doe', allemaal dingetjes met training geven, beoordelen, cursusdagen, etc etc en ook nog 40 uur werk etc etc. Kan een mens dit wel aan?!?! Maar ergens van binnen voel ik me zeer relaxed, wat niet aangetast lijkt te kunnen worden door drukte. En misschien ben ik wel stiekem bezig dat gevoel te 'testen' door ekspres allemaal dingen te doen en kijken waar die grens ligt. Ofzo. Het is vaag.

POV



Geen opmerkingen: