26 mei 2013

loopscholingsmafia...

Je kent ze wel.

Lange regenjas, bolhoed, zo staan ze onopvallend op een straathoek. Of, groepje van drie, op honderdmeterpunt aan buitenkant van de baan.

Meestal onder de lange jas een wat kleiner jasje met 'TRAINER' erop.

En ze kijken...

Ze kijken vanuit hun ooghoeken wie er langsloopt.

En dan slaan ze toe.

"Ehh je weet toch wel dat je loopfrequentie 180 per minuut moet zijn en jij loopt maar slechts met 172", "Je hebt wat teveel lichaamstorsie, omdat je schouders vastzitten", "Contacttijd is iets te lang, waardoor er geen zweeffase is. Hoe wil je nu ooit een topper worden?"

Eerst ben je helemaal in de war, "ehh... ja ik was net lekker wat aan het lopen, in gedachten verzonken en naar de vogeltjes aan het luisteren..... is er wat?"

Dan blaft die ene met sigaar in zijn hand je toe: "WIE is jouw trainer! Dit Kan Echt Niet!". En je wijst naar je trainer die nietsvermoedend ergens bij hoogspringmat wat aan het bijpraten is met zijn pupillen.

De andere twee zijn al weg en je ziet dat je trainer vastgegrepen wordt en meegevoerd naar het clubhuis. Onder dwang wordt er ingelogd op de KNAU opleidingen site en je trainer laat schuldbewust zijn diploma's zien.

Een van de lopers heeft al 112 gebeld, "ze zijn er weer!" en in de verte zijn de sirenes al hoorbaar.

Je kijkt weer op en... ze zijn weg! In de verte hoor je nog wat voetstappen wegkaatsen, in een mooie 180 per minuut.


POV


ps. vandaag niet in Veendam gelopen, om de volgende redenen:
- nog iets last rechterheup. Is wel aan het wegtrekken, ik heb met rustig lopen en met soepel maken weinig last (2 op een pijnschaal van 10), maar ik vind het vervelend om wedstrijden te lopen met lichte blessures.
- ik moest vanochtend training geven, en ik dacht dat de start om 14.00 was. Kwam er gisteren achter dat het om 12.00 al startte. Logistiek probleempje dus.
- ik heb niet echt superbenen en wil geen 38.20 ofzo lopen.
- trainingen gaan allemaal okee, maar de aandacht is even niet goed op lopen gefocust. Ik denk aan allerlei andere dingen, heb/had het ook druk met vanallesennogwat. En soms is er dan de neiging om te zeggen: so what, ik ga gewoon rammen! Maar zoals aangegeven werkt dat voor mij niet op die manier. Ik wil liever een wedstrijd rustig benaderen en er helemaal klaar voor zijn.

Dus, fans, nog even geduld!!!



ps2. ohja de training. Onderhoudstrainingkjes.
- donderdag 13 km, goede benen T13
- vrijdag uur fietsen T29
- zondag ochtend 8k lopen/training geven; middag 40k fietsen veel wind.

Geen opmerkingen: