31 augustus 2013

Okee de blessure is voorbij...

Sinds vrijdag kan ik weer min of meer normaal trainen.
Ergens in de verte voel ik nog wel iets, maar ik lijk redelijk gemakkelijk 12-14 km/uur te kunnen lopen. Zaterdagavond voelde ik niets meer... wel opeens een zere enkel maar dat moet met voorzichtig trainen te doen zijn.

Dus meteen de training weer opgevoerd. Want er is geen tijd om heel verstandig nog drie dagen voor de zekerheid rustig aan te doen (er zijn nog maar zo'n 45 trainingsdagen te gaan...).

Vrijdag 12  + 7k op T12.5 / T11.5
Zaterdag 14k op T11-13... 's avonds nog 9k op 13 km/uur (dit ging gemakkelijker dan verwacht).
Zondag 15k (training geven + zelf 9 km rustig T12).

Plan (dat tijdens de duurloop vanochtend, in mijn gedachten opkwam), dat ik op basis van nieuwe inzichten/gevoel ga updaten (ben ook in voor suggesties. Misschien zit ik in tunnelvisie. Trainer H... even toetsen dinsdag).

Maandag 32k in 2.28 (bijna 13 km/u; 2000 inlopen; 28000 T13; 2000 uitlopen)
Di 12k rustig
Wo 20k rustig met paar vlotte 1000jes (14.5 km/u, voorzichtig. Echte snelheid niet nodig)
Do 20k heel rustig (evt in 2x 10)
Vr 8k
Za 36k inclusief zo'n 15 km op marathontempo. (bijv ochtend 13x (1k in 4.05 / 1k in 4.35) continu; avond 8k uitlopen).
Zo 18k

POV

ps... het plan is slechts een plan. Ik zal al helemaal blij zijn als de lange duurloop maandag een beetje normaal gaat. Kan best dat de dagen daarna rust moet pakken. Maar dat weet ik pas op dinsdag, dan voel ik wat er nodig is.

ps2.. de lange duurloop... tja.... de verleiding was al groot om hem zondag/vandaag te doen maar dat zou teveel risico zijn denk ik. Toch morgen dan maar.


Geen opmerkingen: