05 september 2013

Voorzichtig verder....

Gisteren was ik nog lang niet hersteld van de 30'er van maandag. Dit is natuurlijk precies de bedoeling.

Daarom een rustige 18k gelopen. Eerst 10 inlopen in wandeltempo (11.5), daarna op de baan, paar 400jes meegedaan op 14.5 km/uur. Maar dat was ook meteen meer dan genoeg.

Klein beetje last van linkervoet, mogelijk omdat er in de nieuwe asics een soort kleine oneffenheid zit. Die last: het is geen 'pijn' maar slechts een gevoel dat het niet 100% is. Als ik hier heel erg veel en hard mee ga lopen kan het een blessure worden. 

Daarom programma iets aangepast: morgen ga ik fietsen ipv lopen en het lopen houd ik allemaal rustig, de komende dagen ipv tempo's. Want uit ervaring van dit voorjaar: harde tempo's (zone 2/3) zijn niet per se nodig. 

De Mensch is een wezen dat zichzelf zeer goed kan aanpassen aan allerlei wisselende omstandigheden. Van deze kwaliteit maak ik gebruik. 

POV

ps.. heel voorzichtig verder, donderdag 12k incl 4x2000 op 9.20 (is niet hard). Het was erg mooi weer. Een graad of 26, niet te koud, niet te warm. Perfect.

Na deze training nog steeds wat last (vrijdag) van voet. Ook lijkt het nu aan beide voeten te zijn. Het zou kunnen dat mijn nieuwe asics (nieuw model want oude was uit de handel) een fractie smaller zijn waardoor alle tenen aan de voorkant, bij het afzetten, iets meer tegen elkaar geknepen worden, wat irritatie veroorzaakt. Op dit moment is de irritatie nog in de vorm van 'iets geirriteerd iets gezwollen maar geen pijn. Daarom komende training uitsluitend op de oude schoenen lopen.

Geen opmerkingen: