23 oktober 2013

kleine update

Maandag: kon trap nog niet echt af
Dinsdag: nog altijd overal spierpijn. Kon trap nog niet af
Woensdag: nog altijd overal spierpijn, rechterkuit zit vast. Ik zal vanavond op de fiets training geven.

Over een maand: heb me ingeschreven voor de 7heuvelenloop... ik heb geen specifiek doel, wil alleen de tussenliggende maand gebruiken om weer helemaal soepel te worden. Ik ga in elk geval geen 'harde tempo's' ofzo doen om 'in vorm te komen'. Gewoon lekker rustig trainen.

POV

ps.. ohja nog iets over 'age grading':
- onze hele groep Roden heeft Amsterdam uitgelopen, 14 marathonlopers. Iedereen die voor een tijd ging had ofwel een PR ofwel hier dicht bij.
- en dat 'heel dicht bij' is vaak ook een PR omdat in onze leeftijdscategorieen we zo'n 1.5 a 2.5 minuut per jaar langzamer worden. Dus wie nu 3.28 loopt zou 3 jaar geleden 3.22 hebben gelopen. Etc. Mijn tijd van nu, zou 3 jaar geleden 2.52 waard zijn geweest.
- Er zijn verschillende tabelletjes in omloop: een officiele WAVA tabel, zie o.a. http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.html voor een calculator + tabel, of http://www.runnersworld.com/tools/age-graded-calculator. Op basis hiervan zou ik vroeger 2.39 hebben gelopen.
- Er is ook een andere berekening: http://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/#tab-start, deze gaat uit van een andere leeftijdsstudie mbt ouder worden en prestaties. Volgens deze tabel zou ik vroeger 2.34 hebben gelopen...

ps2 fotootje (thx JW), hier waren mijn beste kilometers. Nog geen spierpijn, lekker 4.07 per km voort zoevend.




Geen opmerkingen: