06 november 2013

Priscah

Vanavond bij de loopgroeptraining probeerde ik iets over P. Jeptoo's (winnares New York met 2e helft marathon in 1.09) loopstijl uit te leggen: dat het er heel beroerd uitziet met ledematen die alle kanten op zwaaien, maar als we het beeldje voor bekijken, dan blijkt het opeens allemaal aardig te kloppen. Op moment van landing staan alle ledematen 'toevallig' exact goed om meteen-door te kunnen afzetten. Eenmaal afgezet en zwevend is het weer helemaal fout maar dat maakt kennelijk niet zoveel uit.



Afijn.... even over eigen training: zelf 7k gelopen, daarna nog 11k in de training. Daarin ook 4x500 in zo'n 15 km/uur wat gemakkelijk was. En ook 6x100 vlot. Totaal dus 18k wat dan op een blokje van 78k in 5 dagen neerkomt.

Ik zit nog steeds in een soort abstracte modus: het westerse denken, in termen van resultaten, getallen, methoden, houd ik van me af: ik ga niet heel precies beredeneren wat ik qua training nog moet doen om die en die tijd te lopen volgende week. Ik wil liever een soort ruimte openhouden waarin alle dingen gewoon ontstaan, waarbij ik wel een idee heb wat dat ongeveer moet zijn, maar niet eksakt uitgeschreven. Dus het kan zomaar zo zijn dat er zaterdag ergens een gaatje valt en er ook tot mijn eigen verrassing een hele harde training uit rolt. En natuurlijk dat ik volgende zondag totaal niet belemmerd word door schema achtige gedachten maar gewoon onbelemmerd voluit keihard kan lopen.

Ok genoeg geschreven voorlopig. We nemen een Chimay Peres Trappistes, 9%

Het kan dus nog zijn dat hieronder nog wat onzin volgt (ik wil ook eens gewoon onbelemmerd onzin kunnen opschrijven)

POV

ps... donderdag 17k loopband, waarvan de helft op iets van 13, en de helft op 14 km/uur. Dus 'vlot' maar niet te hard. In het sportcentrum waren ze enthousiast over mijn plan om het NR 100k loopband te pakken. Dus misschien moet ik het toch maar proberen. Ik kan na volgende week alvast wat oefenen...  Laat maar... gekkenwerk. Maar: mocht ik toch 'ja' zeggen dan zal ik er vol voor gaan.




Geen opmerkingen: