01 december 2013

Duurblokje

Gisteren 22k, ging nog moeizaam

Vandaag eerst 12k met loopgroep, zelf 6x100 meter meegelopen. Om de training vol te maken (ik had voor mezelf iets meer gepland) nog in sportcentrum 15'fiets (200 watt) en 7 km op tempo.

Dit laatste ging goed, hartslagmeter erbij en wedstrijdschoentjes aan.
4 km 13.6 km/uur HF128;
3 km 14.2 km/u HF133.

Deze waarden zijn 'beter' dan ik ooit gemeten heb dus ondanks dat ik gevoelsmatig dacht even in een dip te zitten, bleken de cijfers anders uit te wijzen. Jazelfs, die laatste meting wijst uit dat ik al dicht tegen mijn doelstelling van 13.3 km/u bij HF130 zit (rekening houdend met dat loopband 0.6 km/u gemakkelijker is. Ik geef toe, het is even rekenen).

Dat zou dan betekenen dat ik dinsdag, bij de 3x (1600 + 800), pauze 200, ongeveer 3.42 per km moet kunnen lopen zonder teveel forceren. Bovenstaande training is totaal 8.2 km, en inclusief 1.15 pauzes zou dit in 33.00 dan moeten kunnen.

Dit is wel sneller dan de trainer opgeeft (halvemarathon / 10k tempo), maar rekening houdend met feit dat ik geen wedstrijd gelopen heb en dit de laatste zware training voor Peize is, moet de training, trainingstechnisch gesproken, een op wedstrijd lijkende zwaarte krijgen.

Ook in het kader van het 'polarized training' is dit goed: de zwaarste 10% categorie mag boven de drempel. Als het dan toch hard mag, dan ook maar meteen goed hard.

Enfin.... genoeg excuusjes bedacht om gewoon lekker hard te mogen trainen.

POV

Geen opmerkingen: