22 februari 2014

Verder trainen

Ha,

Vrijdag: 13 km lopen T11.5 en 50 minuten fietsen. Twee uur bezig geweest dus. Ik was moe en uitgeput aan einde van lange werkweek met ook nog allerlei andere ingewikkelde dingen. Maar toch gewoon trainen natuurlijk, zonder training is er niets mogelijk.

Zaterdagochtend: 14 km rustig, voor het eerst de laatste weken weer eens met vrij lage hartslag: 49.00 op 10 km met HF128 gemiddeld. Middag 10.5 km zelfde intensiteit op nieuwe Tarther's, zitten goed.

Zondag: ochtend 7km trainen/training geven. Vermoeid moeizaam gevoel, alsof ik niets meer kan. Daarom 's middags geen hardlooptraining maar omdat het zo mooi weer was, 40 km fietsen (27.5 km/u gemiddelde hartslag 128, altijd moeizaam zo'n eerste fietstochtje).

's avonds voelde alles nog steeds moe en slecht. Dit is niet verbazingwekkend omdat bij telling ik de afgelopen 10 dagen een aeroob equivalent van 183 km heb bereikt. Een dergelijke omvang is 'zwaar' en logisch dat ik moe ben. Van die 183 waren er 135 loopkilometers, en de rest zijn omgerekende fietskilometers.

Maandag: vanavond loopband eens kijken of ik nog kan HARDlopen, het plan is om net als op 9 december, de band af te stellen op 16.4 km/u (is equivalent met bijna 16 km/u buiten op de weg), en dan proberen lange stukken te lopen. Op 9 december was het: 3800 meter HF154, 2200 meter HF156, 2600 meter HF157. Ik verwacht nu stiekem dat de HF wat lager is, maar aan de andere kant: heb deze lange snelle stukken al tijden niet meer gelopen. Kan ik het nog wel!

En dit werd: 4x1600 meter T16.4, HF 149 / 153 / 155 / 156, vergelijkbare hartslagen dus, maar de souplesse van begin december was een beetje weg. Net of de benen niet meer 'weten' hoe ze ontspannen moeten blijven bij lange tempo's. Teen hield zich goed, maar ik vraag me af of die 10 km zaterdag echt een goed idee is. Misschien dat dat net de zaak weer zal overbelasten. En misschien beter om een eerste 40'er te plaatsen met het oog op de 6 uur. Ik wacht het even af, ik kan niet voorspellen wat donderdag mijn stemming zal zijn. Als ik de donderdag al haal want het is een beetje druk.

POV

Geen opmerkingen: