12 mei 2014

HIIT en andere cijfertjes

Vandaag weer een klassieke HIIT training gedaan: 3x13x0.30/0.15.

Kwam ik eind februari (de laatste vergelijkbare training) tot in totaal 503 kcal (30 minuten), met een gemiddelde hartslag van 160, nu kwam ik tot precies 500 kcal, met gemiddelde hartslag van 158.5.

Prima vergelijkbaar dus. Ik heb nu alles op 'stand 16' getrapt wat vrij zwaar is. Conclusie is kennelijk dat je eenmaal verworven power, niet zomaar weer verliest.

Ook even op de geavanceerde weegschaal gewogen. Op stand 'atletisch' registreert deze een vetpercentage van 3%, wel was er nu een kilootje af op 67.0 kg. Op zichzelf goed voor lopers, tenzij het gewicht zodanig laag wordt dat er krachtsverlies is. Maar dat is, gezien de HIIT resultaten, niet aan de orde. Waarschijnlijk heb ik in de periode van tandpijn iets minder gegeten, op een gegeven moment deed gewoon eten al zeer.

Of, misschien, te weinig bier gedronken...

POV

ps1. Gisteren niet getraind; was trainingsbroek vergeten en had verder geen tijd. Had om half 10 nog wel gekund, maar leek me niet zinvol. Ik heb me maar geconcentreerd op het bij eten van die kilo.

ps2... mijn eerdere commentaar was dus toch niet voorbarig: Adrienne Herzog is eindelijk dan officieel gepakt op dopinggebruik (testosteron deze keer). We wachten nog even de B-staal af, maar... hehe, eindelijk!
Overigens verwacht ik een juridisch gevechtje, met als motto: "door onduidelijke oorzaak is van nature mijn T/E verhouding hoger dan normaal dus ik heb geen doping gebruikt, echt niet. Ik zou nooit zoiets doen!". En tenslotte zal dit gevecht gewonnen worden door de Dopingautoriteit omdat ze nog wat oude testuitslagen hebben liggen waarin de T/E verhouding geheel normaal was. Totzover het charme offensief.




Geen opmerkingen: