24 mei 2014

HIIT en duurtraining

HIIT slaat op mijn collega's, die op mijn advies 6 a 8 x de Ronnestad HIT hebben gedaan (3x13x(0.30/0.15)). Ze komen nu bijna dagelijks op het werk met verhalen over nieuwe PR's op hun favoriete rondjes of hun 32 km/h ritje naar Lauwersoog.

Vandaag zelf eerst 10k (kilometer hard kilometer rustig) gedaan in 4.34/4.13/4.34/4.08/4.40/4.06/4.44/4.06/4,40/4.12, totaal rond 44.00 over 10k. Was zwaar en warm. En dan te bedenken dat die snelle 1000jes mijn marathontempo zouden moeten zijn... kon ze vandaag als tempo's al nauwelijks aan. Nog 5k uitgelopen en 's avonds nog 5k rustig.

Benen voelen 'slecht', alles voelt totaal niet in vorm, ik kan me ook niet indenken dat ik in de nabije toekomst nog binnen de 38 minuten kan lopen. Wellicht goed om me te focusen op de Appingedam, is nog lekker ver weg.

Misschien moet ik maar wat meer 'snelheid' doen, om het goede gevoel erin te forceren. Ik weet het anders ook niet. Duurlopen werken bij mij altijd goed maar om dat op dit moment opeens weer op te gaan voeren?

Vermoedelijk ga ik 'instinctief trainen', gewoon ongeremd doen wat me voor de voeten komt of wat me op dat moment leuk lijkt. Geen speciaal schema. Eerder gewoon wat afreageren.... is ook wel nodig omdat sommige andere dingen belangrijker zijn (niet om op blog te vermelden).

POV

Geen opmerkingen: