26 augustus 2014

Eerste maand: evaluatie

Na de zaterdagse loop met te lege benen, en de zondagse 14 km rustig (met 16x1 minuut niet al te hard), zag ik dat ik 150 kilometer in 9 dagen had lopen, inclusief de twee weekenden dus. Erg veel en ook niet zo gek dat ik zaterdag lege benen had. Maandag 40k gefietst op ongeveer 31 km/u met een hartslag 130, ging erg goed in het mooie nazomerse weer. En vandaag nog 11k gelopen incl 3x3000 meter loopband (12.40/12.40/12.00), de eerste langere vlotte tempo's sinds... ja sinds wanneer eigenlijk, ergens in juni denk ik.

In totaal kom ik op 370 loopkilometers en een 'aeroob equivalent' van 125 fiets kilometers in 28 dagen. Erg mooie getallen. Voeg daarbij dat de linkervoet / hak blessure over is (althans al dagen niets meer van gevoeld), en rechterteen vandaag geen enkel pijnsignaal gaf, en alle seinen lijken groen.

Verder is te zien dat van mijn 495 km 'belasting', er slechts 31 ofwel 6% boven een hartslag 140, en 3% rond/boven de anaerobe drempel zitten. Dus de 80-10-10 regel is nu 91-6-3.

Mijn training de komende tijd gaat er nogal ad-hoc uit zien, door prive omstandigheden, dus over schema's is niet veel te zeggen. Ik zal puur op gevoel en op ontspanning trainen, houd de blog in de gaten voor details.

Woensdag, 17 km, was de eerste training dat ik echte macht voelde. Een 600 meter tegen 16 km/u voelde krachtig en soepel... sinds begin mei niet zo goed gevoeld.

Donderdag een echte rustdag. Had wat hoofdpijn, weinig slaap. Later op de dag weer okee (benen voelen geweldig), en dat moet ook wel want vrijdag een Groot Sportmedisch Onderzoek bij de SMA Groningen, inclusief hartfilmpje want ik wil zeker weten dat ik gezond ben (hoewel je dat nooit echt zeker weet uiteraard). Er zit ook een VO2max test bij, dus dat wordt afzien...

POV

Geen opmerkingen: