06 augustus 2014

Status: goede fietsbenen, kleine pijnen

Dag lieve lezertjes!

Dinsdag rust (hoewel... heb mijn krachtprogramma voor de loopgroep ontworpen en zelf uitgetest. Wordt mooi).

Woensdag 18k 1.31.30, met een gemiddelde HF van 126.  (incl 7k 4.40 per km HF135).
Geen last van hak; wel opeens weer iets van rechterteen. Ik ben nog lang niet 'terug' qua lopen. En opnieuw blijkt, voor mij is hardlopen op dit moment voornamelijk een orthopedisch probleem. Alles boven mijn enkels is prima belastbaar maar het is eigenlijk wachten en rustig trainen tot mijn voeten okee zijn. Er is een kans dat ik ga overstappen op fietsen...

Donderdag ochtend 37.5k fietsen, meest 29-30 km/u met lage hartslag, maar ook 4.4 km voluit in 38 km/u, met lichte (windkracht 2-3) windmee. Het strava segmentje van 4.0k langs ronostrand ging hard.
's Avonds nog 8k rustig T11.5 gelopen. Ging enorm moeizaam, benen leken wel 100kg te wegen. Het voelt alsof ik hardlopen verleerd ben.

Vrijdag 13k, hiervan 4 op HF130 (19.50), en 4 op HF140 (18.30), ging wat beter dan gisteren. Het sein voor de 26k van morgen staat op groen, ik ga hem lopen op HF135 ongeveer (bij lagere HF te weinig trainingseffect voor mij).


POV

Geen opmerkingen: