21 september 2014

Status: zit nu op 100 km/week en het gaat goe. Maar wel moe.


Vrijdag rustdag: ik moest mezelf dwingen om niet even een uurtje te lopen. Rust is nodig.

Zaterdag: 23 km rustig. En die rust gisteren was goed, want de donderdag was zwaar, mechanisch gesproken. Want ietsje gevoelige knie.

Zondag: ochtend 12 km incl wat rustige tempo's (12-15 km/u). In de middag nog 22 km rond 12 km/u. Twee dingen: 1) aan eind van de middagtraining kwam opeens wat kniepijn. Oppassen.....  2) hartslagen waren erg laag en goed, ik liep eigenlijk voor het eerst deze voorbereiding echt gemakkelijk 12 km/uur. Een blokje 4.57 met HF 124. Dit wijst op een marathonsnelheid van 4.11 (vermogen). Uiteraard kan ik dat nog niet 42k volhouden, maar ik kan wel bijvoorbeeld 3x5k in 4.11 lopen met HF145, in een lange duurloop.

Hopelijk houdt knie zich rustig; morgen sowieso rustige dag, dinsdag als alle goed is, doe ik een speciaal gedesignde marathontraining: 8x1000 vlot (4.05) / 800 rustiger (3.45), wat op gemiddeld 14 km/u zou neerkomen. Als die lukt, dan gaat de prognose omlaag naar 3.05.

Maandag: 7 km rustig. Wel wat zere pezen hier en daar. Heb de afgelopen 6 dagen waarvan 5 loopdagen, 121 km gelopen. Das gemiddeld 24 per dag!!!! Nu dus oppassen, als alles 100% is dan morgen die vlotte training, maar zo niet, dan gewoon een paar rustige / rust daagjes.

Dinsdag 15k rustig, althans grotendeels ergens tussen 4.30 en 4.50 per km. Benen waren te stijf/vermoeid om harder te gaan en knieen ook nog niet 100%. Rustig verder.

Woensdag 15k incl 2x een demo van een krachtblokje geven. Nog steeds zware benen. Minder moe maar erg zwaar en niet-soepel. Rustig verder. Het blok heeft er veel meer ingetikt dan gedacht, ik ben nog lang niet hersteld. Maar okee... geduld.

Donderdag 20k incl 1x demo krachtoefeningen. Nog steeds zware benen, gaat wel iets beter. Eerst 7 km buiten, daarna nog 13k loopband (daarin 5x1000 in 4.10, moezaam).

Morgen rust; wellicht loop ik zaterdag 7 kilometer, testje, bij de KiKaRun Tolbert.
Sinds de Run Winschoten eigenlijk geen tempo meer gedaan, nou okee 1x1000 in 3.46 vorige week. Ben benieuwd of ik ondanks dat, toch gewoon op tempo kan lopen.

POV

Geen opmerkingen: