25 november 2014

Baan; Kracht


Een eerste baantraining weer.
Ging goed qua blessure,
qua macht nog niet helemaal, 4x1600, 1000, 600, allemaal rond de 15 km/uur, met soms de laatste 400 meter wat harder.

Hartslag bij 15 km/u is ongeveer 156, wat veel hoger is dan ten tijde van Berenloop training, het scheelt wel 6 slagen. Mogelijk ben ik nog niet helemaal hersteld van vorige week ziekte (ik voel me nu nog niet goed of sterk). Maar maakt verder niet uit, het ging qua blessure goed, ik voelde alleen tegen het eind weer iets.

POV

ps..
Grappig is dat ik woensdag, op trainingsschoenen, een paar tempo's iets harder deed: 3x1000 3.56, en dat hartslag daarbij rond 153 bleef hangen. Dus 4 slagen 'winst'. Is dat nu Echte Verbetering, of is het een direct effect van de training van de dag ervoor? Het kan zijn dat door die training het hart zich weer herinnert hoe het efficient moet slaan ofzo, of het kan zijn dat benen geleerd hebben hoe 'hard' te lopen. Het voelde als dat laatste.

ps2: kracht, weer zwaarder dan vorige keer.
- 5x40x145kg legpress (heel rustig uitgevoerd, 40x in ruim 1 minuut. Dit ga ik proberen naar de 40 seconden te krijgen en nog iets dieper)
- 1x30x160kg legpress (PR)
- 2x25x60kg squat (tot 100 graden; moet 90 worden)
- 3x15x80kg squat (dit was vooral stabilisatie: recht blijven staan met zo'n enorm gewicht in de nek)

The day after voelt het alsof er beton in mijn poten zit. En, wonderbaarlijk, helemaal geen last knieen ofzo. Ohja... bij weging bleek ik 1kg zwaarder te zijn bij hetzelfde vetpercentage, zou de krachttraining dan toch werken!?!?!

Nu 3 dagen nietsdoen/rustig hardlopen, dan maandag misschien een HIIT testje.

Geen opmerkingen: