04 mei 2015

HIIT nr 3: progressie

Vandaag weer 'een HIITje gedraaid'.

Het Mensingebosrondje van 3900 meter, in intervals van 1 minuut HARD 1 minuut stilstaan.

Waar ik vorige week tot 13.20 kwam (vergelijkbaar met 300jes in 62) liep ik nu met duidelijk meer macht, en op de gemakkelijker wedstrijdschoentjes, naar een 12.44 (ofwel 300jes in 59). Het begint al in de buurt te komen van de 12.34 van een kleine tien jaar geleden (toen met 30sec pauze). Ik zou zelfs die tijd kunnen benaderen, in een paar stappen:
- met 1' pauze en nog wat meer progressie, in 12.25
- met 40' pauze in 12.30
- met 30' pauze in 12.30

Een mooi plan voor de komende 3 weken, waarna het HIIT blok afgelopen is en ik een paar baanwedstrijden en uiteraard de estafette Run van Roden zou willen doen.... alles onder voorbehoud van blessures want (au) ik voel mijn enkels na deze snelle training.
... terwijl de training opzich nog niet eens 'maximaal' is want hartslag blijft bij 155 steken. Ik heb te weinig pure kracht om deze hoger te krijgen.

POV

Geen opmerkingen: