18 juli 2015

Vakantie, fietsen, lopen, uitrusten

Ha,

Na een interessante trainingsperiode waarin ik het lopen ben verleerd en steeds beter ben gaan fietsen, ga ik nu op vakantie.

Lopen verleerd? Ja. Want het voelt allemaal harkend aan. Elke hardloopstap wordt gekenmerkt door een totaal gebrek aan souplesse. Is dit erg? Nee. Want zo gaat het altijd, als ik een paar weken heel weinig loop. Zodra ik weer bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar 12 km loop, keer alle vorm in 1x terug. 
Misschien moeten we het woord 'trainen' vervangen door 'oefenen'. Trainen doet toch vaak denken aan 'moeilijk', 'afzien', 'zwaar'. Oefenen doet denken aan techniek, vaardigheid, doordacht bezig zijn. Ik ga daar in Frankrijk weer eens wat oefenen. 

Fietsen: er bestaat zoiets als een capaciteitscurve: snelheid per hartslag.
Ik zal na de vakantie een mooie grafiek maken. voorlopig duidt deze erop dat ik beter en beter word. Maar moet allemaal nog maar blijken natuurlijk. Die grafiek geeft grofweg aan welke hartslag ik heb bij bijvoorbeeld 30 km/uur. Dit daalde deze week naar een dieptepunt van 128 ofzo. 

later meer

POV

Geen opmerkingen: