06 december 2015

Gewone Trainingsblog

Mijn enkel begint zich langzaam maar zeker iets normaler te gedragen.

Er zit nog altijd een beetje een raar gevoel in mijn onderbeen, kuit wordt soms stijf en dan moet ik even rekken. Maar: geen pijn, en de training bouwt lekker op.

Deze week 62 kilometer gelopen, vandaag 19 in totaal. Verreweg het meeste vrij rustig. Ik wil pas structureel tempo's doen als mijn onderbeen weer volkomen normaal voelt.

Hmmtja wat nog meer te zeggen. Weet eigenlijk niet.

Ohja. De 62 kilometer, is in de verste verte nog geen echte marathontraining. Het is eigenlijk het beste te omschrijven als "trainen om later echt te kunnen trainen". Ik doe deze trainingen zodat ik ergens in februari 100% ben, en dan met een vrij korte voorbereiding, wat Echte Marathontraining voor Parijs kan doen.

Verder weinig te melden.

Of het moet zijn dat ik het tegenwoordig drukker heb met:

  • Schema's maken
  • Gastcollege voorbereiden
  • De 80-20 methode toegankelijk maken voor het grote publiek
  • Loopstijl analyse methode ontwikkelen
  • Schrijven van artikelen voor websites
  • LT3 trainers begeleiden.....


Misschien is dit een voorbode van mijn toekomstige leven, waarin ik niet meer kan hardlopen. Uiteindelijk, bedoel ik, houdt toch alles een beetje op, en verdwijnt met de jaren de kracht uit de benen en wordt het, langzaam maar zeker, fijner om lekker in een stoel te zitten met bier en chips bij de hand.

POV


ps... maandag fietsen. Ik wilde 4x8 hard doen, maar na 3 minuten in het eerste tempo kreeg ik medelijden met mezelf: het deed pijn, het zuur beet in mijn benen. Daarna alsnog 2x4 minuten HARD en bleek dat de pijn slechts mentaal was. De wattages waren normaal.

De dinsdag: 10 km, stijve/kramperige kuit, verder geen pijn dus tja. Gewoon maar voorzichtig doorgelopen dan maar.

De woensdag: eerst 11k zelf, met daarin 3x2k T12 (ik weet het, het is nog geen tempo, hoe dit ooit moet worden uitgebouwd naar 42k op 14 km/uur, geen idee...). Daarna nog een gezellige training bij loopgroep Astrea waarbij beoordeling van / bekijken van BLT3 training. Totaal maarliefst 18k, wel wat risico genomen maar met alleen wachten gaan we de oorlog niet winnen.



1 opmerking:

Kirsten zei

Ikzelf had ook enorm veel last van mijn knie. Dit heb ik stap voor stap opgepakt tot ik weer op mijn eigen sport ritme ben gekomen, misschien is dit ook wel iets voor jou?