25 december 2015

Kerstmis

...kon zo snel geen andere titel verzinnen.

Na mijn vorige blogje heb ik alweer wat getraind:
  • dinsdag 10k inclusief paar oefeningen
  • woensdag 15k inclusief een mini snelheidstraining. Dit kwam ongeveer neer op:
    • 1x1000 meter in 3.50. Ging eigenlijk erg soepel en goed
    • 3x200 in 43. Ging ook met enorm veel macht en gemak
  • donderdag: fietsen: stukje 240 watt, goed met lage hartslag. En wat mooie goede lopers krachtoefeningen:
    • hamstrings 3x12x52kg
    • Kettlebell 5x 30 sec zwaaien, ca 15 kg. Ik ken bijna geen betere lopersoefening
  • vrijdag: 14k duurloop T5.20 per km. Mijn eerste continue lange duurloop zonder pauzes.
Het staat er alsof alles alweer goed gaat maar dat is niet helemaal waar. Linkerenkel is nog altijd ietsje dikker, klein beetje vocht. En de 1600 meter op snelheid woensdag tikte er aardig in, het voelt dan net niet helemaal goed. 

Maar vandaag, ja, ging goed vooral omdat ik geen oefeningen deed. Want sprongetjes, hinks, skippings en kaatsen, dan voelt er ergens in de enkel iets niet helemaal lekker. Maar gewoon keurig rechtuit over asfalt lopen lijkt helemaal geen probleem op te leveren.

Wel vandaag voor het eerst boven de 70 km in 1 week tijd gekomen. Dus opzich begint het alweer iets op training te lijken.

POV


tenslotte dan wat kerstgedachten....
(volgt nog)

Geen opmerkingen: