04 juni 2016

10x500 1.50.6

Waar ik mijn vorige 10x500 van een maand geleden nog gemiddeld 1.53.6 scoorde, zakte dat vanochtend naar 1.50.6.

Benen voelen de laatste dagen iets beter dan de afgelopen weken, en ook enkeltechnisch is het nu vrij goed.


Hartslag eindelijk weer eens richting 160, dit betekent dat ik harder door kan lopen zonder dat ik technisch gesproken instort. Er komt meer power in benen, het is met wielrennen ook te zien. Het zou kunnen dat dit komt doordat ik weer met ijzerpilletjes begonnen ben (misschien was ik extreem laag in de ijzer waardoor het myoglobine in de spiercellen te laag was, daar komt een zwaar gevoel in benen vandaan, en mijn benen wogen op het dieptepunt vorige week maandag gevoelsmatig wel een TON).

Anyway, vanochtend ging het goed. Nog met gewone trainingsschoenen gelopen (de enkel niet te zwaar belasten), maar het voelde alsof ik binnenkort weer met wedstrijdschoenen kan beginnen. Het was wel enorm warm en ik werd in de 7e herhaling even opgehouden.

Dat wil zeggen: ik voelde me te moe, stopte eventjes, maar herpakte mezelf toen: "Wat is DIT! Waarom stop je??? De sport heet HARDLOPEN!!! Niet zo soft doen, doorlopen!!!". En dus training afgemaakt.

Overigens: ik herinner me dat ik ooit 2.35.55 liep op de marathon, en dat is exact het tempo van deze training. Raar idee dat ik dat toen het hele end kon volhouden. Wat ben ik slecht geworden zeg!


POV


Geen opmerkingen: