28 november 2016

Change of plans

Waarom zeg ik dit nu weer in het Engels?

Verandering van plannen.

De afgelopen weken blijkt: zodra ik meer dan 5x per week cq meer dan ongeveer 70-80 km per week loop, en vooral als ik op tempo loop, ben ik gevoelig qua voeten/tenen/etc.

Het trainingsprobleem dat zich nu voordoet is: ik kan lichamelijk gesproken nu 90 km/week aan inclusief tempo's en zo. Maar qua zwakke punten zou dat dan te veel zijn.

Hoe dit op te lossen: ik her introduceer het fietsen. Probeer te mikken op 3x per week zo'n 30 a 60 kilometer op vlot tempo, om het 'hoog aeroob' op te krikken. Daarnaast goedgemikte lange duurlopen en tempo's, om zodoende de marathontbenen te krijgen.

Ongeveer het volgende weekje:

ma: kracht en ca 8 km evt tempo's.
di: 14 km rustig
wo: 12 km met tempo's
do: fietsen 60k (evt wat schaatsen)
vr: fietsen 30k snel
za: 26k incl 5-4-3-2k rustige of snelle blokken
zo 12k rustig + 30k fietsen

Totale week: 72k met 6k tempo's en 120k fietsen (omgerekend tot 40k lopen).
Ja zou mooi zijn.
Enig probleem: die 60k op donderdag moet eigenlijk overdag. En het moet geen nul graden zijn. En niet sneeuwen. Kan ook binnen, dan is het 120 minuten hometrainer op 200 watt ongeveer. Maar zou erg saai zijn.

POV


Geen opmerkingen: