13 november 2016

Eerste "wedstrijd"

De 10 kilometer VOV Run te Vries,
dat zou hem moeten worden... mijn comeback.

Maar het ging niet helemaal lekker. Ik voelde me tevoren niet zo goed, wat hoofdpijn, hoge hartslag en zo (in bed liggend: 65 ipv 45. is nie goe). Denk dat ik verkouden word. Nu wat keelpijn, hoofdpijn. Maar ach... gewoon starten maar.

De eerste 3k ging in 12.09 volgens Strava (en 12.00 volgens het bordje). Tot daar ging het best goed, zonder al te veel moeite liep ik tegen de 15 km/uur. Maar opeens werd ik wat licht in mijn hoofd, en wat slap dus maar iets in tempo terug. En dat tempo terug ging eigenlijk wat te ver terug... ik kwam niet echt meer in mijn ritme, voelde me nog altijd slap.

De 5k in 20.47

Daarna heb ik het tweede rondje eigenlijk voorzichtig cq rustig uitgelopen. Ik had geen zin om me te forceren, ik wilde niet weer duizelig worden. Of slap. Ja slap, dat is het goede woord.

10k 44.15 ofzo.

De analyse

De eerste 3k waren prima, liep best gemakkelijk. Maar waren ook meteen de snelste 3k sinds anderhalf jaar. Ik heb wel vlotte 1000jes ofzo gelopen maar nog niet zo'n lang stuk.

Na het wat langzamer lopen, en ook 's avonds voelen benen heel erg fris, alsof ik vrijwel niets gedaan heb. Het zit met de zich vormende marathonconditie wel goed dus, denk ik.

De vooruitblik

Ik wil in Peize, 17 december, over 5 weken, wat harder lopen. Ik zal een paar snellere trainingen doen, iets als 8x1000 loopband, en wat meer krachttraining, dan moet dat toch wel richting 40 minuten kunnen. Ook ergens een keer een testloopje 6k om erachter te komen of ik nu wel op tempo kan doorlopen.

Maa de marathon blijft het belangrijkste: komende 3 zaterdagen blokken-trainingen met bijv 5-4-3-2 op marathontempo (4.16).

Verder tussendoor rustige trainingen om de 80% rustig, verder op te vullen.

De analyse deel 2

Terugkomen is toch erg lastig. Het punt dat ik gewoon voluit 6 of 10k kan 'rammen', ik denk aan 16 km/uur, is nog ver weg maar zou toch, gevoelsmatig, moeten kunnen.

Najah... ben op goede weg. Meer trainen. Gewoon blijven doen wat werkt.


POV

Geen opmerkingen: