15 december 2016

Wedstrijdpoging 2: de Peizer 10 kilometer (of 9.92 eigenlijk)

Dag allemaal,


...tja waar zal ik beginnen. Het gevoel is enorm dubbel.

Aan de ene kant heb ik nog altijd een tikje gevoelige enkel. Maar niet dat het echt pijn doet. Ook voelde ik me tot dinsdag erg uitgeblust, moe, leeg, uitgeput....

Aan de andere kant: opeens sloeg het gevoel om: gisteren liep ik 15x1 minuut vlot, waarvan sommige stuken op zo'n 16-17 km/uur gingen. Plotseling waren de benen best goed.
En vandaag kon ik bij de bovenlichaam krachttraining mezelf 8x optrekken!!!

In het verlengde van dat positieve gevoel doemt er opeens een merkwaardige beslissing op: moet ik wellicht zaterdag de 10k op WEDSTRIJDSCHOENEN LOPEN!?!?!?! Want ik besefte opeens dat ik ze al best een tijdje weer aan heb, bij sommige loopbandtrainingen. Een paar keer 3x1000 loopband of 6k op tempo lijkt geen probleem te zijn. Dus een vlakke 10 asfaltkilometers wellicht ook niet?!? Bovendien zag ik dat ik solide steunzolen in de Asics Gel Hyperspeed a 145 gram per stuk had gedaan dus eigenlijk best veel steun.


Wedstrijdschoenen geven een enorm voordeel in wedstrijden.

  1. Er is de mentale kick van het lopen op goed materiaal. 
  2. De eindtijd is naar schatting 40 seconden sneller dan wanneer ik op 'klompen' (Asics Gel a 380 gram) zou lopen.
  3. Het wedstrijdlopen gebeurt op vrij hoog tempo en op dat tempo moet je wat kaatsend lopen. Dit lukt beter op schoentjes met direct contact met de weg.
Dus ja ik neem ze mee.

En als ik ze aan doe voorzie ik iets als: 3.56 / 4.02 / 3.58 / 3.58 / 4.06 / 4.10 / 4.10 / 4.14 / 4.15 / 4.00 met een mooie 40.49 als eindtijd. Goed voor een marathon van 4.65x40.49 = 3.09.... 


POV

Geen opmerkingen: