25 juni 2017

Totale bagger.... of...???

Vandaag 3.5 km Estafette Run van Roden gelopen.

Het ging erg slecht.

Na 700 meter ofzo, ik liep 16 km/uur, voelde ik me al niet helemaal goed, en even later werd ik wat licht in het hoofd. Omdat het niet per se nodig was om ook die laatste seconde er uit te persen ("we zouden toch wel de estafette winnen") ging ik iets rustiger, ca 15-14 km/uur, verder en kwam op 14.09 uit.

Zucht.

Ergens voelde ik het al aankomen.

De laatste weken/maanden/jaren is er het verschijnsel dat als ik hard heb getraind, ik een aantal dagen daarna 'slechte benen' heb. Dat duurt 3 tot 5 dagen ofzo en daarna kan ik alles weer. Vermoedelijk heb ik vorige week te hard getraind, ik weet het ook niet precies, en nu viel de estafette precies in een slechtebenen momentje.

Wat dit hele verhaal tegenspreekt is dat ik wel goede fietsbenen lijk te hebben.
Heb 's avonds nog even gefietst en kon met enige moeite op een heen/terug stukje van 2 km ca 32 en ca 39 km/u trappen dus gemiddeld 35.5. Maar geen lichtheid in hoofd, kon gewoon hard trappen....

Dus.... zou ik wel in fietsvorm zijn maar niet in loopvorm?

Kan ik niet meer hardlopen? Of moet ik gewoon weer veel gaan hardlopen? (zit nu op ca 40 km/week, de laatste 8 weken .Dat moet toch genoeg zijn om een goede 4 km neer te zetten, zou je zeggen....) .

Is dit de manier van het Universum om mij te vertellen dat ik moet stoppen met hardlopen?

Zomaar wat vraagjes.

Enfin.

Wellicht goed om voor de vakantie (eind juli) het 60 km fietstestje te plannen en het zwemmen wat uit te bouwen en daarna weer te focusen op hardlopen. Want afgezien van het 'niet lukken' van een klein 3.5 km wedstrijdje is er niet veel 'aan de hand'. Fiets en zwemvorm is groeiend en ik denk dat als ik over 2 dagen bijvoorbeeld 10x500 ga doen ofzo, dat dan opeens ook weer helemaal goed gaat.


POV


ps.. Twee dagen later een fijne fietstraining, in totaal 49.2 km in 1.30.00 gefietst.
Hierin ca 4x5 km op 34.5 km/u getrapt, wat eigenlijk heel goed ging. Vermoedelijk kan ik binnenkort 1.44.laag op de 60 km 'tijdrit' fietsen (tijdrit = stukken heen en terug over een goed asfaltparcours van ca 6 km met telkens de keerpuntjes eruit geknipt (= stopwatch stoppen, remmen, keren, op gang komen, en bij 25+ km/u weer indrukken, zonder pauze te nemen)).

Hartslag bij dat 34.5 km/u trappen is gemiddeld 145. Uit het verleden bleek dat ik als ik echt in vorm ben een uur rond de 150+ moet kunnen trappen dus een mooie vervolgtraining lijkt iets te zijn als 4x4 km met lange pauze in ca 36-36.5 km/u HF152. Als ik dat kan dan is een 35.5 km in een uur en tegen de 35 km op 60 km mogelijk.



Geen opmerkingen: