07 september 2017

Een nieuw stukje, in 7 minuten opgeschreven

(10.55.28)

De Triathlon

Zaterdag was er de kwart tri in Ten Boer.
Het zwemmen ging goed: veel power in armen... helaas liep mijn zwembrilletje om onduidelijke reden vol water .Dit heeft me minstens anderhalve minuut gekost (aan de kant hangen, bril leegmaken x 10).

Het fietsen: ik kon geen tempo maken, dit kwam doordat (denk ik) ik niet opgewarmd was. Koud water, geen warming up, houten benen. Ik wilde stoppen maar maakte toch maar de tri af, rustig.

(10.57.12)
(werk intermezzo)
(11.23.05)

Hoe Verder

Zondag meteen even getraind.... 2x1000 ca 3.55, 4x1 minuut T17. Ging goed. En nog even losgefietst. Opzich is er niets aan de hand, afgezien van een 'gemiste kans' gevoel. Nouja....

(11.23.59)
(werk intermezzo)
(13.34.23)

MARATHON

Athene lonkt, 12 november. Ik moet nog beginnen met de training. Deze winter wil ik de krachttraining structureel oppakken. Athene lopen deels als test om te kijken of de training goed loopt, en deels om nostalgisch-emotionele redenen (Nijboer liep daar zijn 1982-overwinning en ik begon toen met hardlopen).

De krachttraining. Hierover zegt de theorie:

  • Hardlopen is voor een belangrijk deel 'statisch': je levert veel statische kracht. De krachtproductie kan aanzienlijk worden vermeerderd via krachttraining, en het maakt in het begin nauwelijks iets uit wat je doet, "als het maar zwaar is"
  • Krachttraining en rustige duurtraining gaan prima samen.
Ik heb dus maandag een eerste echte krachttraining gedaan: o.a. 5x30x100kg legpress, 3x15x40kg squat (met load op bilspieren). Daarna op de dinsdag en woensdag rustig lang lopen (20 en 13k) en donderdag nog steeds spierpijn.

(13.38.36, de 7 minuten zijn om)

POV



Geen opmerkingen: