22 oktober 2017

Athene komt er an... maar ben ik er klaar voor?

Goedenmiddag,

Even een klein verslag van de training.

De laatste twee weken: bloemetjes plukken langs de rand van de afgrond

Ik liep van vrijdag 13 oktober t/m donderdag 19 oktober een goede reeks trainingen. In totaal 83 kilometer lopen en nog een uurtje fietsen, als volgt verdeeld:

  • Vrijdag 6-4-2 kilometer op 5.05/4.50/4.40. Totaal 17 kilometer
  • Zaterdag 6-4-2 kilometer op 5.00/4.35/4.20 Totaal 18 kilometer
  • Zondag 12k met korte snelle tempo's ca 8x600 T16.5
  • Maandag 35k fietsen T31
  • Dinsdag heel gek, wat last van rechterknie. Wel 10k gelopen en ca 50 minuten hometrainer fietsen
  • Woensdag 15k incl 6x400 T14 (ofzo)
  • Donderdag 2x800 2.59/2.51. Iets te hard. Iets last rechterknie.
Ik was heel tevreden over deze week. Veel kwaliteit, een gevoel van onvermoeibaarheid (het enige probleem is bijna-blessures, pijntjes... rechterknie is altijd wat gevoelig en hoe hard kan je dan gaan. Linker enkel is zoals bekend wat gevoelig en tja...) 

Het fietsen en lopen samen is een belasting van ca 105 km in een week. Prima.

Het vervolg: De Duurloop

Omdat ik nog maar twee duurlopen > 20 gedaan had (een 26 en een 35 met blokken), en omdat Athene nog maar drie weken ver weg is, MOEST ik wel een lange enigszins vlotte duurloop doen. De zaterdag liep ik 14k op T12, vrij gemakkelijk, dit was voor mij het teken dat de zondag lang kon zijn.

De zondag: eerst 's ochtends training geven en 8.5k rustig gelopen. Lekkere warming up voor 's middags.

De middag: 25k in 2.00.40. Lekker. Conclusies uit deze duurloop:
  • De Asics Gel Hyperspeed lijken geschikt voor de marathon. Ze liepen lekker, fijn contact met de grond. Wel wat weinig steun maar enkels/kuiten lijken sterk genoeg te zijn. Ik heb er wel een paar goede zolen in....
  • "conditie" is goed. Hartslag bij 4.45 per kilometer is ongeveer 130 wat erg goed is. Het geeft aan dat er lichamelijk qua stress eigenlijk nauwelijks iets gebeurd is in deze duurloop. 
  • Ik kan denk ik 3.17 ofzo lopen in Athene, met de Hyperspeeds. 
  • Mogelijk nog ff nieuwe Hyperspeeds kopen voor extra steun
Maandag: the day after.

GEEN last van knie, enkel, voeten (had ik ook last van). Alles lijkt op magische wijze te zijn hersteld en ik voel me prima, alsof ik vandaag weer eksakt hetzelfde zou kunnen doen. Heel fijn. 

Okee nu nieuwe Hyperspeeds kopen want het ziet er naar uit dat ik deze inderdaad kan gebruiken in Athene.

Later meer.

POV


Geen opmerkingen: